Definitionen av vänskap

Kommentera
 

Vilken typ av människor gillar du att umgås med? För mig är livsglädje och nyfikenhet viktigt, tillsammans med ungefär 7000 andra saker, men jag försöker mitt allra bästaste att vara en person som jag själv skulle vilja umgås med. Det gör också ensamheten lättare att hantera, även om den fasaden tenderar att krackelera något i mina ensammaste stunder. Men i alla fall. Jag har fått en del feedback på att jag är en rätt så glad, öppen, lättsam och livsbejakande individ med en hyfsat positiv grundinställning till det mesta.

För ett par dagar sedan skulle jag och en av mina närmaste vänner bege oss ut på en joggingtur. Vi har aldrig gjort det tillsammans förut. Om jag joggar, vilket jag sällan gör, så gör jag det ensam. Av följande skäl:

 

Utdrag ur flämtande konversation i ett elljusspår någonstans i Sverige.

 

Vän: ”Kom då”

Jag: ”Jag tänker gå till spårstarten”

Vän: ”Men det är rätt så kallt”

Jag: ”Det skiter jag i”

 

Lite senare, när jag själv valt att börja jogga, utan att be om hennes åsikt.

 

Vän: ”Är det här ett ok tempo för dig?”

Jag: ”Håll käften”

 

Av någon outgrundlig anledning verkar hon fortfarande gilla mig. Jag fattar ingenting.